مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان-42077570

هدف از این مقاله مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود مشخصات فایل تعداد صفحات38حجم0/20 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpdf توضیحات کامل زمینه و هدف: پلیس راهنمایی و رانندگی خدمات ترافیکی زیادی را به شهروندانمقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان|42077781|rain-water|مدیریت کیفیت جامع,مدیریت ارتباط با شهروندان,کیفیت خدمات الکترونیک,مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی,مدیریت کیفیت در سازمانها,مدل مناسب کیفیت خدمات,ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور,مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی,مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی,مقاله کیفیت خدمات,مقاله در مورد کیفیت خدمات,مقاله کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان را مشاهده می نمایید.

هدف از این مقاله مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات38حجم0/20 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpdf
توضیحات کامل

زمینه و هدف: پلیس راهنمایی و رانندگی خدمات ترافیکی زیادی را به شهروندان ارائه می‌کند، با این حال علیرغم پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف هنوز مدلی برای سنجش کیفیت خدمات این پلیس تخصصی وجود ندارد. هدف مقاله حاضر ارائه مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ایران است.


روش‌شناسی: تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت، پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می‌باشد که روایی آن از طریق خبرگان و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به میزان 95/. تایید شده است.

جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و تهران بزرگ است که 200 نفر از آنان به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. داده‌ها با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی هر یک از ابعاد و مؤلفه‌های مدل کیفیت با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی.ال.اس مورد آزمون قرار گرفتند. یافته: یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که اگر چه مدل‌های مختلفی برای سنجش کیفیت خدمات وجود دارد، اما مدل مناسب کیفیت خدمات راهور باید مدلی ترکیبی با محوریت حفظ ارزش های اسلامی‌باشد.

نتیجه‌گیری: مدل مناسب کیفیت خدمات راهور دارای سیزده بعُد (ظاهر فیزیکی، کیفیت خدمات الکترونیک، مشروعیت و مقبولیت، حفظ ارزش‌های اسلامی، سازگاری فرهنگی، قابل اعتماد بودن، اطمینان دادن، کیفیت رفتاری، پاسخگویی به شهروندان، پاسخگویی قانونی، موقعیت، الزامات عملکردی، فناوری اثربخش) است.






"